tiistai 18. helmikuuta 2014

Nimetön pätkä

Tosiaan, nimetön pätkä. Viehättävää eikö vain? Ja se ensimmäisessä postauksessa mainitsemani tarina tulee vuonna nakki ja muussi koska nyt mä en tiedä mihin #¤#%¤% mun äikän vihko on joutunut. Istuin sitten saunassa joskus pari kuukautta sitten kun keksin tähän pätkään idean.... Laatu on mikä on. Ja en tiedä tuleeko tämä ikinä jatkumaan. Tosi nopeasti on kirjoitettu. Läpi luin vain 5 kertaa. On lyhyt. Mitäs tässä muuta... Ai niin, nyt laitan tähän tämmöset tosi siistit äksät....

XXX


Jos joku sinulle erittäin tärkeä aikuinen henkilö murhataan, ajattelet, ettet kestä, ettet pääse yli siitä. Mutta kyllä sinä sen kestät. Kyllä sinä siitä vielä pääset yli. Jos joku sinulle erittäin tärkeä lapsi murhataan, ajattelet, ettet kestä, ettet pääse yli siitä. Et sinä välttämättä kestäkään. Et sinä välttämättä pääsekään. Minä en päässyt. Minä en kestänyt. En ole vieläkään päässyt, enkä tule pääsemäänkään. Minä en vieläkään kestä, enkä tule kestämäänkään. Juuri siksi olen täällä, psykiatrisessa sairaalassa. Ja näin meidän kesken, voin valaista mitä psykiatrinen sairaala tarkoittaa. Se tarkoittaa minun eristämistäni muusta maailmasta. Minut on eristetty mielisairaalaan. Ja syvällä sisimmässäni ymmärrän miksi. Ymmärrän oikein hyvin, vaikken oikeasti tahtoisikaan. Myönnän kyllä etten tahtoisi. Ja niin, sinä olet yksi niistä ärsyttävistä ihmisistä jotka eivät tyydy vastaukseen jonka annan. Esität heti lisäkysymyksen. Ja nyt se lisäkysymys on
”Miten voit olla mielisairaalassa? Psykiatrinen hoito yhdistettiin 1990-luvun lopuilla yleissairaanhoitoon. Pelkkiä psykiatrisia sairaaloita ei enää ole.” Kysyt sen todella raivostuttavalla äänensävyllä. Ja hoitajat raahaavat minut pois huoneesta. Ja miksi minut raahataan pois? Koska yritän kuristaa sinut. Oikeastaan hymyilen nyt. Ja nyt kun tarkemmin mietin, voisin vastata huomautukseesi. Niin.. Ja äskeinen kohtaukseni… Unohdetaan se. Mutta nyt menemme asiaan. Sanomasi on totta. Mutta, kun Michael Morrison, kuuluisaksi noussut sarjamurhaaja karkasi vankilasta ja alkoi levittämään kauhua ympäri Kanadaa, oli viisaampaa eristää tuo psykiatrinen hoito yleissairaanhoidosta. Ja ehkä sanon sen nyt. Morrison tappoi Alicen. Minun pienen Aliceni. Ymmärrättekö? Siksi olen täällä! Siksi minut vietiin mieheni ja kahden elossa olevan lapseni luota! Siksi ennen niin kauniit vaaleat olkapäille laskeutuvat hiussuortuvani ovat nyt harmahtavat, takkuiset ja likaiset! Siksi minä itken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti